מכבי ת"א רוצה לסיים את השבוע הכפול ביורוליג גם עם ניצחון כפול, אחרי שגברה בשלישי על מונאקו עם חזרה מפיגור של 19 נקודות. הצהובים עלו למאזן 1:2 ביורוליג והמשימה הבאה היא לשמור על מאזן נקי מהפסדים ביד אליהו הערב (21:00) מול וירלבאן.
בצוות המקצועי היו מרוצים מהניצחון ומההתעוררות של מספר שחקנים במחצית השנייה, בעיקר של ווייד בולדווין ורומן סורקין, אבל מצד שני לא אהבו בכלל את היכולת שהשחקנים הציגו במחצית הראשונה. לא היה מדובר רק ביכולת המקצועית, אלא בעיקר בפן המנטאלי, כשנראה שלא מעט שחקנים נשברים ברגע שהאורחת עלתה ליתרון גדול. בנוסף השחקנים הציגו נפילה ברמת האנרגיה שנראתה על הפרקט. בצוות המקצועי מקווים שהדבר לא יחזור על עצמו.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א לורנזו בראון, ג'וש ניבו, אלכס פויתרס, ווייד בולדווין
שחקני מכבי ת"א לורנזו בראון, ג'וש ניבו, אלכס פויתרס, ווייד בולדווין
במכבי ת"א מצפים לשיפור בהגנה
(צילום: עוז מועלם)
"יש פה שחקנים עם ניסיון ביורוליג שיודעים שאין משחקים קלים", אמר המאמן עודד קטש לקראת ההתמודדות, "גם וילרבאן היא קבוצה שאנחנו מכירים וזה הולך להיות לא פחות קשה. נצטרך לחלק את הדקות מעט יותר טוב וזה משהו שצריך להיות מאתגר".
החידה הכי גדולה כרגע במכבי ת"א היא כמובן חידת אוסטין הולינס. הוא עלה בחמישייה במשחק האחרון אחרי שבמשחק הראשון מול ז׳לגיריס הוא שיחק פחות מ-4 דקות ולאחר מכן מול פנרבחצ'ה הוא קיבל 11 דקות (למרות חסרונו של דארון היליארד), בעיקר בשביל להוריד עומסים. ברקע כבר התחילו הלחשושים על כך שהוא לא הסתגל לשיטת המשחק של קטש ושהוא סוחב פציעה בברכיים שמעכבת לו את ההשתלבות עם הקבוצה, מה שגרם בסופו של דבר לצוות המקצועי להחתים את ג׳יילן אדאמס, בהבנה שהזמן של הולינס קצוב עד לחזרתו של היליארד.
אבל הולינס ביטל את כל רעשי הרקע, עלה בחמישייה, הציג את ההגנה הטובה והידועה שלו שמכבי ת"א גם כל כך נזקקה לה במשחקים האחרונים. הוא אפילו הוסיף 5 נקודות, 3 ריבאונדים וחטיפה אחת ב-14 דקות. בסיום המשחק קטש ציין את זה שהולינס הוא חלק מהסגל. מעניין יהיה לראות מה יקרה כשאדאמס ייכנס לקצב והיליארד יחזור, ימים יגידו.
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א אלכס פויתרס עם ג'וש ניבו
שחקן מכבי ת"א אלכס פויתרס עם ג'וש ניבו
סורקין שוב ייקרא למלא את החלל? ניבו ופוית'רס
(צילום: עוז מועלם)
הבעיה העיקרית מול מונאקו, ובכלל בכל המשחקים של מכבי ת"א מתחילת העונה היא היכולת ההגנתית. במשחק האחרון אלכס פוית'רס, שסיים עם 4 נקודות ו-6 ריבאונדים, וג'וש ניבו (ללא נקודות וריבאונד אחד) לא ממש סיפקו את הסחורה, לא התקפית וגם לא הגנתית. בעקבות היכולת הדלה של השניים מי שהוקפץ מהספסל היה רומן סורקין, שלקח את ההזדמנות בשתי ידיים וניפק משחק מצוין. לא מן הנמנע שאם השניים ימשיכו באותה תצוגה הגנתית, סורקין יקבל את מקומם ברוטציה, אבל בצוות המקצועי מעדיפים כמובן לקבל את השניים במלוא היכולת שלהם ועם קצת יותר מוטיבציה ואגרסיביות הגנתית.
פורסם לראשונה: 17:40, 20.10.22